1 Mayıs 2015 Cuma

Ali Baba'nın Bir Çiftliği Var

Bu gün dil gelişimi etkinlikleri yaptık miniğimle. 

Bu haftanın şarkısı Ali Baba'nın Bir Çiftliği Var. Biraz orjinalini dinledik, biraz biz söyledik oynadık. Sanırım bu şarkıyı pek sevmedi. Mini mini bir kuş favorisi :) bir de Küçük Kurbağa. 
 

Çiftlik kitabını 23 Nisan indiriminden aldık, çok sevdik. Resimler çok tatlı ve ilgi çekici. Sayfalara bakarken o sayfadaki hayvanın oyuncağını verdim Azra'ya. Atları koşturduk, koyunları meeelettik. Tabii sadece bakıp geçmiyoruz. Bol bol konuşmaya ve ince detayları göstermeye çalışıyorum. 

İnce detaylar konusunda çok özenli olmak gerek. Çocuğu bir şeyin ince detayları üzerinde yoğunlaştırıyorsak şuanda duygularını devreye sokmuşuz demektir. bu yüzden dikkatli olmak gerek. Olumsuz bir duygu kazanırsa onu taşımak zorunda kalır. Mesela İnek diyelim. Ben şöyle yapıyorum; "Azra bak ineğin gözleri ne kadar güzel, bir de renklerine bak bayıldım" gibi sözlerle dikkatini çekiyorum. Fakat şöyle yapmıyorum; "Iyyy şuna bak ineğin ayakları çamurlanmış, ayy atın saçları çok pis" gibi. Çünkü ince detaylarda olumsuzluk duygusal olarak etkiler. İleride davranış sapmaları olabilir, takıntılı biri bile olabilir. Bu konuda Adem Güneş'in yazılarını araştırmanızı tavsiye ederim.

Bir diğer kitabımız ise ilk 100 sözcüğüm. Bu kitabı çok seviyor Azra, hep elinde. Bu gün çiftlik hayvanları sayfasında yoğunlaştık. Hayvanların çoğunu tanıyor ama eşleştirme yapmak istemedi bu gün.

Bu arada kitap okumak için tepelerde olmak gerek :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder