9 Nisan 2015 Perşembe

Kelebekler ve Renkler

Dün etkinlik yapmadım çünkü Azra ile bir şey denemeye çalıştım. Hatırlarsanız çok huysuzluk yaptı yazmıştım 2 gün önce. Gerçekten iki gün boyunca çok ağladı, hiç durmadı. Sonra beni aldı bir düşünce, sebebini düşündüm ve o iki gün boyunca Azra ile düzgün bir iletişime geçmediğimi fark ettim. Nasıl bir iletişimden bahsediyorum? Göz göze, diz dize, başka hiç bir şey düşünmeden, kendini bırakıp o anı yaşayarak kurulan bir iletişim.

Dün daha dikkatli davrandım ve bol bol onu gözlemleyerek oyunlar oynadım. İnanılmaz bir şekilde sakinleştiğine şahit oldum. Gerçekten iletişimin gücü mucizeler yaratabilir. Biliyorum içinizden ben de ilgileniyorum ama olmuyor diyebilirsiniz. Her çocuk farklı tabii. Fakat eğer yapmıyorsanız lütfen bir deneyin. Bir gün içinde toplam en az iki saat, telefonsuz, bilgisayarsız, yapılacak işleri düşünmeden, başka hiç bir şey ile ilgilenmeden, yavrunuzun ne istediğini, o küçük dünyasında neler yaşadığını, nelere heyecanlandığını, sizinle vakit geçirmekten ne kadar hoşlandığını düşünerek, gözlerinizin içine baktığını fark ederek ve o ne isterse onunla ilgilenerek zaman geçirin. Bence farkı çok net gözlemleyebileceksiniz. Ben yeterince ilgilendiğimi düşünerek yanıldığımı fark ettim ve çok daha özenli olmaya karar verdim kendi adıma. İki gündür meleğim kuzu gibi, yeni şeyler öğrendi ve çok mutluyuz :)

Gelelim bu gün yaptıklarımıza. Fen ve Doğa etkinlikleriyle Dil Gelişimi etkinliklerini bir güne sığdırdık :) Kelebek temamız için çıkartmalar almıştım, onlarla oynadık ve renklerin karışımına şahit olmak için temiz bir duyusal çalışma yaptık.

Poşet kelebeğimiz yapımı şöyle; Fırın poşetinin köşelerine resimde görülen renklerde evde yapılmış parmak boyalardan koydum. Sonra kenarlarını desenli bant ile sıkıca kapattım. Ortasına mandal taktım. Mandala göz ağız ve şönilden anten de yapınca çok hoş oldu :) Mıncık mıncık oynadık ve hiç bir yerimiz kirlenmedi :) Ayrıca renk karışımından da bahsettik ama Azra daha çok yerden yere atıp parçalamaya çalışmakla ilgilendi :)

Kelebek çıkartmalarını da kırtasiyeden aldım. Gerçek kelebek gibi oldukları için Azra görsün istedim. Geçen ay Meraklı Minik dergisinden çıkan çiçek karlarını da koydum masaya. Kelebekler uçuyor, çiçeklere konuyor, bak bu çiçeğin adı papatya, bak bu kelebek yeşil gibi konuşarak oynadık ve kelime dağarcığımızı genişletmeye çalıştık. Ayrıca kelebekleri yapıştırıp sökmeye çalışarak ince motor gelişimimize destek verdik :) 

Çalışsın minik parmaklar :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder