30 Mart 2015 Pazartesi

Gökkuşağı Tamamlama ve Damlalarla Matematik

Bu haftaya çok heyecanlı başladım çünkü tema harika; Gökkuşağı :)

Bu aralar en sevdiğim şeylerden biri gökkuşağı, aklımda çok planlar var kendisiyle ilgili ama bir türlü hayata geçiremiyorum. Bakalım bu hafta neler yapacağız :)

Dün gece tuz seramiği yaptım ilk defa. 3 bardak un 1,5 bardak tuz, 1,5 bardak ılık suyu yoğurdum ve güzel bir hamur elde ettim. Sonra o hamurdan gökkuşağı yapmaya çalıştım ama bayağı zorlandım. Kaç kere bozdum tekrar yaptım. Sonunda tam istediğim gibi olmasa da bir şey çıktı ortaya. Sonra onları fırında kuruttum (100 derecede yaklaşık 4 saat) ve parmak boyasıyla boyadım. Başka boya yoktu çünkü, elimdekilerle idare edeyim dedim. Fakat boyası hiç iyi olmadı, kuruyunca hep söküldü. Azra ile biraz oynadık, baktım tüm boyalar çıktı, mahvoldu. Azra onları iç içe koymak yerine söküldüğünü fark ettiği boyaları sökmekle uğraştı. Yani benim açımdan başarısız fakat Azra açısından zevkli bir etkinlik oldu. Renkleri, büyüklüğü küçüklüğü tekrar ettik. Bir daha yaparsam üşenmeyip gidip akrilik boya alacağım!


Bir de Azra'yı sayılarla tanıştırmak için basit bir etkinlik hazırladım çünkü bu gün matematik günü :) Parlak bir kartonun (pastane kutusunun içi) üzerine pastel boyalarla gökkuşağı çizdim, uçlarına pamuklarla bulut yaptım, en alta da kalın keçelerle yağmur damlaları yaptım. Damlaların arkası cırt cırtlı. Üzerlerine de rakamlar yazdım. Azra henüz yapamıyor tabii ama rakamları görsün istedim. Daha büyük çocuklar için de kullanılabilir rahatlıkla.

Rengarenk günlere hazırlıklı olun :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder