23 Mart 2015 Pazartesi

Elma Ağacı

Şu sıralar internette bir "Quiet Book" çılgınlığı var. Bir birinden muhteşem keçe aktivite kitaplarının videoları, çocukları için her şeyin en iyisini yapmaya çalışan annelerin iştahını kabartıyor :) Ben bu kitapları çok zamandır biliyordum ama hiç yapmaya yeltenmedim. Çünkü Azra küçüktü ve kafama takılan sorular vardı. Öyle kolay bir şey değil, haftalar alacak bir uğraşı. E o kadar uğraş, çocuk bir kere bakıp kenara atarsa insanın içine oturur yanii. Bir de ben sıkıntıya gelemiyorum. Yaptığım şeyin çabuk bitmesi lazım, en son oyun evini yaparken fenalıklar geçirmiştim :)

Ben bu keçeden aktiviteler hazırlama olayını kitabın dışına taşımak istiyorum. Kitap olunca sanki Azra ilgilenmez gibime geldi. Sürekli sayfa değiştirir, hiç bir sayfa ile gereğince ilgilenmez diye düşünüyorum. Dolayısıyla tek tek ve büyük boyutlu aktiviteler yapmaya karar verdim.

Bu gün etkinlik konumuz matematik. Bu arada bu hafta bir konu seçtim; Elma :) Neden elma, bilmiyorum :) Bütün etkinliklerimizi elma üzerinden yapacağım, böyle daha düzenli olacak sanırım.

Bütün bu düşüncelerim ışığında dün gece oturdum yaklaşık 4 saat uğraştım ve bıcırığıma daha önce aktivite kitaplarından birinin içinde gördüğüm bu elma ağacını hazırladım.


Cırtcırtlı elmalar, fermuarlı çanta :) Azra'nın oldukça dikkatini çekti. Hem küçük motor becerileri gelişsin hem de saymayı öğrenelim dedim kuzumla. Elmaları saya saya attık sepete, saya saya geri koyduk ağaca.

Bir de İngilizce sıkıştıralım araya dedim. Daha önce bulduğum Farmer's Apple Tree adlı şarkıyı defalarca söyleyerek canlandırdık. İngilizce bilmeyen ama şarkıyı canlandırmak isteyenler için sözlerinin Türkçesi şöyle;
Çiftçinin Elma Ağacında
3 kırmızı elma görebiliyorum.
Biraz senin için, biraz benim için.
Elma ağacından bir elma al.

Sonra elma sayısı ikiye düşüyor ve şarkı böyle devam ediyor. Daha büyük çocuklar için daha büyük sayılardan başlanabilir.

İyi eğlenceler


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. Müthiş olmuş... Ellerinize sağlık. Ben de uzun zamandır sessiz kitap yapma hevesindeyim. Ama dediğiniz gibi epey vakit alacak bir proje olduğundan bir türlü yapamadım. Ama sizin elma ağacınıza ve ingilizce şarkı fikrinize bayıldım. En kısa zamanda ben de bir ucundan bulaşırım inşallah:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yeşim hanım :) Siz daha güzellerini yaparsınız eminim ki :)

      Sil