22 Ocak 2015 Perşembe

Renk Kutusu

Ay bir hastayız, bir hastayız ailecek sormayın... Önce eşim sonra Azra şimdi de ben... Öksürük, hapşırık, burun akıntısı, halsizlik... Hepsi var, bir ateş yok. Buna da şükür! Doktora gitmedik, ilaç da kullanmıyoruz!  Dr. Kadir Tuğcu yöntemlerini uyguluyoruz :) Öksürük için bal limon, burun için serum fizyolojik ve sıcak buhar, rahat uyumak için Cold Mix. Yalnız üstüne basa basa belirtmem gerekir ki bu Cold Mix denilen damla bir mucize. Evde bitmişti, ilk üç gün alamadım, Azra gece ağlamaktan gram uyuyamadı. Sonra aldık ve çok şükür ağlamaları bir anda kesildi. Şiddetle tavsiye ederim.

İnsan hasta olunca tabiatıyla aktivite falan görmüyor gözü! Yemeği yaptıysa, ev biraz topluysa, bebeğin karnı tok, altı temizse yetiyor hasta insana. Fazlasını bünye kaldırmıyor. Peki hasta bir bebek için de durum aynı şekilde mi? Tabii ki de hayır, onun dünyasında full atraksiyona devam! Hastalık bir tek iştahını ve uykusunu etkiledi, hareketlilikte bir kayıp yok. Dolayısıyla çok zorlanıyorum diyebilirim! Bir de yeni bir huy çıkardı, sürekli kucağıma çıkıp, beni yönlendirerek çekmeceleri, dolapları karıştırıyor. Mesela çatal kaşık çekmecesine kafayı takmış durumda. Kucağımda olup, onları dağıtmak istiyor, çekmeceyi yere koyunca oynamıyor! Sırtım belim kopuyor hanım efendinin gönlü olacak diye! Bir de bir tek bana yapıyor bu muameleyi, kesinlikle babasına yapmıyor! Benle alıp veremediği nedir bu hatunun yahu :)

Henüz ben hasta olmamıştım ki, Azra'ya babasıyla oturup bir renk kutusu hazırladık. Uzun zamandır yapmak istiyordum böyle bir şey çünkü ortalıkta atmadığım o kadar çok ıvır zıvır var ki, canım sıkılıp hepsini atmadan değerlendirmem gerek. Ayrıca renkleri sürekli güncel tutmaya çalışıyorum ki unutmasın! Sağlam olsun diye bayağı uğraştık yani ama Azra'ya dayanır mı? Kısa zamanda parçalar onu.

Bildiğimiz bir ayakkabı kutusunun dışına maket bıçağıyla üç kapak , içine de üç bölüm yaptım. Üzerini renkli kağıtlarla kapladım, ponponlar taktım, köşelerini bantladım. İçine her renk için küçük objeler koydum.

Azra görünce heyecanlandı, hemen kapakları açıp içlerine baktı. Kutuyu salladı, ters çevirdi, ponponları koparıp yemeye , kutunun üzerine çıkmaya çalıştı falan :)

Birlikte oturup, nasıl oynanacağını göstermeye çalıştım. Çeşitli objeler kullanarak, renkleri söyleye söyleye 15 - 20 dakika oynadık. 

Şimdilik sağlam bir şekilde rafımızda duruyor kutumuz, arada bir oynuyoruz. 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder