17 Ocak 2015 Cumartesi

Ortaya Karışık :)

Son bir haftadır kafamı toparlayıp da bir şeyler yapamıyorum. Çünkü bizim kız her geçen gün dağıtma hızına hız katan, annesinin peşinden bir an ayrılmayan, sürekli kucağa çıkıp yukarılardaki şeylere dokunmak isteyen(avizeye kadar), istediği bir şey olmayınca kendini yerlere atan, haylaz bir bebek halini aldı. Sanırım bu normal bir gelişim süreci ama bana bir anda fazla ağır geldi. Üstüne üstlük iki gündür öksürük, hapşırık, burun akıntısı başladı (babası düzeldi kızı başladı) ve bu yüzden gece uyuyamadı(k). İşte tüm bunlar sonucunda Azra uyuyunca ne yapacağını şaşırıp, burayımı toplasam, şurayımı kaldırsam diyene kadar hiç bir şey yapamayan, anca az buçuk evi idare eden bir haldeyim ve yazmam gereken bir çok şeyi yazamadım. 

Şimdi bir fırsat bulup arşivi gözden geçirdim ve bu aralar yaptığımız fakat yazamadığım etkinliklerden bir derleme yaptım. Bu arada hep olumlu etkinlikler yazardım, bu gün yazacaklarımın çoğu başarısız sonuçlanan etkinlikler. Her zaman tahmin ettiğim gibi gitmiyor işler :)

Azra ile çok yaptığımız bir etkinlik pastel boyalarla boyama. Bebekler için olan pastel boyalardan bulamamıştım ben normallerinden almıştım. Bir problem olmadı, boyuyor gayet güzel. İlk zamanlar pek hevesli değildi ama şimdi seviyor... Tabii büyük bir problem boyamak istediği yerler! Genelde kağıdı değil masayı, halıyı, duvarı, parkeleri falan boyuyor :) Ama eğleniyor ya napalım!

Renkleri öğrenmeye devam ediyoruz. Toplar ve halkalarla bir oyun hazırlamıştım ama pek başarılı olmadı! Biraz zor geldi bizim kıza. Ben bir kaç defa topları halkalara koyarak gösterdim, oralı olmayınca kaldırdım.

Bu da çok kısa süre hayatta kalmayı başarmış bir oyuncağımız :) Şönil, renkli halkalar ve köpük tabak kullanarak büyük bir heyecanla yaptım, çok hoşuma gitti. Azra görür görmez bütün gücüyle şönillere asılınca zavallı oyuncağım parçalandı! Ama pes etmedim bunu daha dayanıklı bir biçimde yeniden yapacağım :)

Sepete farklı dokularda kumaşlar koydum. Bir süre bunları döke saça oynadı, sonra sıkıldı, kaldırdım.

Bu da yine şöniller ve halkalarla basit bir oyuncak oldu. Azra bunu çok sevdi, üç-dört gün oynadı, sonra tabii kaçınılmaz son, parçaladı.

Bu da evdeki atamadığım tuvalet kağıdı rulolarını değerlendirmek için yaptığım tırtıl :) Azra bunu da sevmedi! Nedenini anlayamadım, oysa ki ben çok sevmiştim. Ruloları ipe geçirecektik, oynayacaktık falan... Ama hanım efendi onu biraz evde dolaştırıp bir köşeye atmayı tercih etti.


Bu da Azra'nın memnun kaldığı ama benim kalmadığım bir etkinlik oldu. Çünkü akıllı ben traş köpüğü yerine, aynısı olur ya krem şanti ile yapayım dedim :) Krem şanti her yere yapıştı, kıvamı çok sert oldu, örtüden bile halıya geçti. Temizlemek uzun zamanımı aldı.


Bu da geçen hafta Azra'nın uzun uzun oynadığı karton kutunun lego tekerleklerle arabaya çevrilmiş hali. Azra ilk başta pek hoşlanmadı, sonra baktım tutmuş ipinden gezdiriyor oyuncaklarını :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder