10 Aralık 2014 Çarşamba

Sarı Keşif Kutusu

Renkleri öğrenirken her renk için 1 hafta rafımızda duracak keşif kutuları hazırlıyorum. Kırmızıyı hazırlarken çok rahat olmuştu çünkü kırmızı kutum vardı :) Sarı kutum olmadığı için, evde bulunan köpükten yapılmış bir kutuyu sarı krapon kağıdıyla kapladım. İçine evde bulduğum sarı eşyaları doldurdum. Bir de Azra'nın mutfak havluluğunu kırarak elde ettiği sarı çiçeği üzerine diktim :) Çok güzel oldu. 

 İçinde sarı oyuncaklar, sarı bez parçası, sarı tül parçaları, sarı post-it kağıtları, küçük sarı ponponlar, ahşap legolar vardı. Azra'nın ilgisini çekeceğini düşünüyordum.

Herşey masanın üzerinde diziliyken Azra geldi. Önce normal bir şekilde oynamaya başladı, ponponları inceledi, topları fırlattı... Sonra ben çiçeği kutunun üzerine taktım ve nasıl yapacağını gösterdim fakat onun dikkatini kutu çekti.

Kutunun kaplama kağıdını hafiften bir yokladı ve küçük bir parçasını yırttı. Öyle yapılmaz diyerekten uyardım ama oralı olmadı.

Koptuğunu keşfedince parçalamaya başladı.

Sonra işi iyice abarttı :)

Zavallı kutu en son bu hale geldi :)))

Peki ben ne yaptım? Bu şekilde içini doldurup tekrar rafına koydum :) Emeklerim ziyan mı olsun yani! Her gördüğümde bir parçası daha yırtılmış oluyor :) 

Aslında kutuyu rafa koymamın asıl sebebi bilinçsizce de olsa Azra için çok güzel bir etkinlik bulmuş oldum. Daha doğrusu kendi buldu :) O kağıdı yırtmak için parmaklarındaki küçük kasları çalıştırıyor, el becerileri artıyor, konsantre oluyor, ciddi bir emek harcıyor ve bu da benim işime geliyor :) 

Her gün yeni bir şey öğreniyor ve bana onu şaşkınlıkla izlemek kalıyor :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder